Všetky novinky
29.05.2024
14 min. čítania

9 tipov, ako zlepšiť tvorbu postov na sociálne siete

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
29.05.2024
Kategória
Zdielať článok

Nemajú vaše príspevky na sociálnych sieťach úspech? Využite praktické tipy od odborníkov z CoolWriters, ktorý zaujme a pomôže vám získať nových zákazníkov.

Premyslené a dobre spracované príspevky na sociálnych sieťach dokážu zaujať existujúcich aj nových zákazníkov a efektívne podporiť predaj. V súčasnosti, keď sú používatelia pravidelne vystavovaní veľkému množstvu obsahu, je náročné vyjsť z davu a odlíšiť sa od ostatných. Ak premýšľate, ako na to, čítajte ďalej. Máme pre vás niekoľko tipov.

Základom je zaujímavá grafika

Sociálne siete majú poskytnúť predovšetkým vizuálny zážitok. Preto sa ako prvé zamerajte na tvorbu zaujímavých fotografií alebo grafík, ktoré na svoj profil vypublikujete. Snažte sa, aby mali príspevky nejaký spoločný znak, vďaka ktorému vás ľudia v spleti ďalších obrázkov a videí spoznajú. Týmto znakom môže byť napríklad:

- typ písma,
- kombinácia farieb,
- spôsob úpravy fotiek.

Do samotného obrázku nepíšte veľa textu. Zákazníkov zaujmite jedným alebo dvoma slovami a ostatné informácie uveďte do popisu. Napríklad, ak chcete sledovateľov informovať o zľavách, do obrázku môžete uviesť: „Zľavy do 60 %“ a do popisu príspevku uvediete odkedy dokedy zľavy platia, na aké produkty sa dajú využiť a podobne.

Obrázky kombinujte s videom

Videá dnes vládnu sociálnym sieťam. Potvrdzujú to aj štatistiky Forbes z roku 2022, podľa ktorých generujú o 1 200 % viac konverzií ako obrázkový obsah. A toto číslo sa pritom každý rok zvyšuje.

Tvorba videí je o niečo komplikovanejšia ako tvorba bežných príspevkov, no rozhodne sa oplatí. Krátke a výstižné filmové pásy, tzv. reels, vedia prilákať pozornosť a divák si z nich zapamätá približne 95 % informácií. To je o 85 % informácií viac v porovnaní s tým, čo si zapamätá, keď si prečíta popis k príspevku.

Nezabúdajte na kvalitný a pútavý text

Či už ide o text priamo vo vizuáli alebo v popise príspevku, platí, že musí byť výstižný, originálny a krátky. Ľudia sa dnes chcú dozvedieť potrebné informácie za pár sekúnd. Nemajú čas čítať niekoľko dlhých odsekov. A ak aj majú, takýto obsah hľadajú na weboch a v magazínoch, nie na sociálnych sieťach.

Keď chcete byť na sociálnych sieťach úspešní, myšlienky formulujte do niekoľkých viet. Zároveň sa nebojte použiť voľnejší štýl písania. Pokojne buďte zábavní a skúšajte nové trendy. U ľudí si tak vybudujete dôveru.

Rada odborníka

Vytvoriť pútavý text je niekedy náročnejšie, ako sa zdá. Ak neviete, ako na to, obráťte sa na profesionálov z CoolWriters.sk, ktorí majú so sociálnymi sieťami množstvo skúseností. O tvorbu obsahu sa starajú napríklad pekárni Brojo alebo spoločnosti ORSR.HELP.

Nebojte sa používať emotikony

Emotikony nesmú v komunikácii na sociálnych sieťach chýbať. Do textu pridávajú trochu hravosti a zabraňujú tomu, aby vyzeral ako jedna ťažko čitateľná masa. To, ktoré emotikony do textu vyberiete, je čisto na vás. Dôležité je, aby sa hodili k téme textu a nebolo ich príliš veľa.

Využite hashtagy

Pomocou hashtagov môžete zvýšiť dosah svojich príspevkov a získať tak nových zákazníkov. Aj v tomto prípade platí, že by sa mali odvíjať od témy príspevku. Vďaka tomu zasiahnu cieľovú skupinu, ktorá bude mať o daný obsah skutočne záujem. Množstvo hashtagov, ktoré môžete použiť na Instagrame, je v súčasnosti 30. Odborníci však odporúčajú používať od 3 do maximálne 5 hashtagov na jeden príspevok. Dôvodom je skutočnosť, že väčší počet môže vyzerať ako spam a viesť k zníženiu dosahu.

Vyzvite ľudí k akcii

Keď ľudí príspevkom zaujmete, nezabudnite ich vyzvať k tomu, aby niečo urobili. Vyťažte z ich pozornosti maximum a motivujte ich napríklad ku kúpe produktu alebo služby. Okrem toho ich môžete vyzvať aj k prihláseniu sa na odber newslettera, k prečítaniu článku alebo k tomu, aby vás začali sledovať.

Poskytnite ľuďom užitočné informácie

Sociálne siete neslúžia len na prezentovanie dokonalých fotografií. Sú výborným miestom na publikovanie praktických tipov, rád a ďalších užitočných informácií. Spracovať ich môžete do populárnych carouselov, čiže príspevkov, ktoré obsahujú viac ako jednu fotku alebo video. Tie sú dnes veľmi populárne a ľudia ich radi zdieľajú, čím zvyšujú váš dosah.

Iným riešením je zdieľanie recenzií a skúseností od zákazníkov. Takýto typ príspevku zaujíma zákazníkov oveľa viac ako vypísanie funkcií či technických parametrov produktu, ktoré nájdu aj na webe.

Zbytočne to nepreháňajte

Príliš veľa príspevkov bude ľudí otravovať a nakoniec spôsobí, že vás prestanú sledovať. Na druhej strane, zopár príspevkov za mesiac nestačí na získanie nových zákazníkov alebo rozšírenie povedomia o značke.
Vo väčšine prípadov platí, že ideálny počet príspevkov sú 3 až 4 do týždňa, no toto číslo ovplyvňujú viaceré faktory. K nim patria:

- oblasť podnikania
- cieľová skupina
- konkurencia

Tip

Vytvorte si publikačný plán a príspevky si pomocou neho vždy dopredu naplánujte. Nenechávajte si ich tvorbu na deň, keď majú ísť von. Okrem toho, že by ste to nemuseli stihnúť a profil by zíval prázdnotou, by mohol obsah vyzerať chaoticky. Vďaka publikačnému plánu viete príspevky upraviť tak, aby na seba prirodzene nadväzovali a hodili sa k sebe.

Nechajte si poradiť od odborníkov

Tvorba obsahu na sociálne siete stojí čas a energiu. Nehovoriac o tom, že si vyžaduje veľa kreativity. Ak neviete, ako zaujať existujúcich alebo nových sledovateľov, nechajte si poradiť. Odborníci so skúsenosťami vedia, ako pritiahnuť pozornosť, zvýšiť dosah a tým aj predaje. Váš profil na Instagrame či Facebooku radi prevezmú do vlastných rúk a postarajú sa o to, aby bol plný kvalitných a pútavých príspevkov.

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship