Všetky novinky
26.05.2022
8 min. čítania

13 postrehov z mini konferencie INVEHITY od Invelity

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
26.05.2022
Kategória
Zdielať článok

Je skvelé, že aj mimo Bratislavy sa dejú podujatia, ktoré rozvíjajú firmy pôsobiace v ecommerce. Tentokrát šikovní ľudia z Invelity usporiadali v Poprade mini konferenciu s diskusiou na tému „Ako sa zorientovať vo svete digitálneho marketingu”, odkiaľ vám prinášame tie najčerstvejšie novinky.

A prečo práve 13? Nie, nie je to magickým číslom. Toľko sme si ich zapamätali a zapísali do našich poznámok. Nejde však o to, koľko ich je, ale akú informáciu v sebe nesú :)

Stratégia v digitálnej reklame

1, Nestavajte váš business iba na reklame a čakaní na to, že len tá vám bude prinášať peniaze. Optimalizujte marketingové výdavky. Zamerajte sa na vášho zákazníka – spoznajte ho, analyzujte ho, rozpíšte si k nemu detaily – čo všetko mu môžete v danom čase darovať, ponúknuť (zľava, darček, kupón,...), povzbudiť ho k tomu, aby boli nákupy opakované a získali si jeho srdiečko = Customer lifetime value. Centrum vašej pozornosti nech je vždy zákazník.

2, Nie digitálny rast, ale digitálna optimalizácia je to, na čo sa treba sústrediť.

3, Dáta, dáta, dáta - okrem makro konverzií (dokončenie objednávky, stiahnutie newslettera, odoslanie kontaktného formulára,..) je dôležité sledovať aj mikro konverzie (scrolling na blogu, prehratie videa,..). 8% až 12% spĺňajúcich mikro konverzie je takých užívateľov, ktorí smerujú k naplneniu hlavného=makro cieľa.

4, Meranie konverzií = vstupná brána k automatizovaniu reklám. Jednoducho povedané, na základe kvalitných dát z konverzií sa budú vaše reklamy optimalizovať a správne doručovať.

5, Vyhodnocujte a merajte aj maržu. Je dôležité maximalizovať hodnotu objednávky, ale aj zisk.

6, Pripravujete marketingové aktivity s ohľadom na model STDC (see, think, do, care)? Ak nie, mali by ste s nimi čo najskôr začať. Zvyšuje to váš potenciál na rast a zisk. Myslite na zákazníka od jeho vzniku potreby až po nákup a prispôsobte tomu aj vaše marketingové aktivity.

Zdroj: Invelity

Zmeny a trendy vo web analytike

7, Koniec Universal Analytics – aktuálny Google Analytics od 1.7.2023 prestane merať hity. Žiadne dáta nebudú uchované, preto si ich čím skôr zálohujte. Ideálny stav zapnutia/aktivácie nového Google Analytics4 je 1.7.2022 kvôli ľahšiemu porovnaniu medziročných dát.

8, Čo s nešťastnými Cookies, ktoré od 1.2.2022 nabrali na vážnosti? Jedno je isté – o niektoré dáta prichádzame už teraz kvôli blokovaniu zo strany iOS, Safari, Mozilla. O niektoré ďalšie prídeme, keď dá užívateľ nesúhlas so spracovaním. Veľa z nich však vieme zachrániť :) Napríklad tmavým podkladom pri žiadosti, možnosť nesúhlas umiestniť na posledné miesto v rámci rozloženia prvkov, hra s farbami a textom,… Možností je viac. Hlavne sa netreba vzdávať. Oveckarna.sk to napríklad poňala takýmto milým a úsmevným spôsobom:

Zdroj: oveckaren.sk

Sociálne siete

9, Instagram novinky – v stories anketa s percentuálnymi pomermi odpovedí, možnosť pridať interaktívny odkaz, feed rozdelený na sledované a obľúbené, označovanie produktov vo feede, 90s trvanie reels
Predikcie - v IG story nová nálepka „scheduled", funkcia plateného obsahu, funkcia nového integrovaného feedu (stories, reels, príspevky na jednom mieste), editovanie príspevkov priamo vo feede

Zdroj: Invelity

Veľkou zmenou je nastavenie algoritmu IG – zameranie sa na jedinečný a autentický obsah = odmeňovanie jedinečných tvorcov v podobe výraznejšieho rozširovania a engagementu.

10, Facebok novinky – reels už aj na FB spolu s testovaním rôznych reakcií
Predikcie – dlhšie hlasové správy 1-30 minútová dĺžka, zasielanie reklamných správ cez messenger, upozornenia vo forme vyskakovacích bubliniek v messengeri

11, TikTok novinky – stories, dislike button v komentároch
Predikcie – predplatné pre tvorcov, živé prenosy rozhovorov, trvanie videí až na 10 minút, funkcia skupinového chatu

12, LinkedIn novinky – možnosť nastaviť si prestávku v kariére, nové analýzy LinkedIn príspevkov, nová sieť podcastov
Predikcie – vypnutie politických príspevkov

Je váš eshop pripravený na 2022?

13, Nebojte sa ísť do zmeny a automatizujte všetko, čo sa dá: welcome email, zľavy, tvorbu kupónov, detekovanie podvodných objednávok, opustené košíky, segmentáciu zákazníkov, exporty pre kuriéra (napríklad aj napojením na Neoship), marketingové exporty, zľavy, tvorba kupónov a mnohé ďalšie. Správna investícia sa vám vráti v krátkej dobe. A ešte aj s úrokmi :)


Veríme, že sme vám našimi krátkymi postrehmi pomohli lepšie zorientovať sa v novinkách na trhu ecommerce. Ak by ste potrebovali poradiť alebo sa lepšie zorientovať v oblasti logistiky či automatizovať expedíciu vo vašom eshope neváhajte nám napísať.

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship